RIBCAGE









From now on I will write this blog in my own language, Dutch! Yep, I'm sorry for those who can't read it but 2012 feels like the year of changes and this feels like a good change for my blog. I'm just not that good in expressing myself in ye good olde English. Most of the times the photo's speak their own language so I guess it won't be a big problem.

De omschakeling is bij deze gemaakt! Dat voelt goed, bevrijdend zelfs. Nu kan ik alles kwijt wat ik kwijt wil, zonder met moeite Engelse woorden uit de m'n toverhoed (Google) te hoeven halen en 30min+ over een paar zinnen te doen. Gelukkig heb ik William kostelijk kunnen vermaken met mijn zelfverzonnen Engelse woorden en verstrengelde zinnen. En was hij daarna zo lief om de gehele tekst voor me te herschrijven. Maar op deze manier is het er niet echt persoonlijker op geworden, je zult hopelijk merken dat door deze verandering deze blog wat meer 'Leonie' zal worden.

Het lijkt me bijvoorbeeld leuk om wat meer te kunnen vertellen over het wel en wee in onze winkel (Froufrou's). Want het is soms één groot toneelstuk daar in de Hommelstraat in Arnhem. Je moet namelijk weten dat onze winkel aan het begin van Klarendal ligt; een volkswijk met een vrij hoog tokkie-gehalte. Ook bestaat de straat voor 3/4 uit Döner Kebab zaken, louche belwinkels en 'souvenirswinkels' met voornamelijk tapijten en protserige ornamenten. Daarbij is de hoek naast onze winkel uitgeroepen tot hangplek voor zwervers en rasta-mannen met ghetto blasters. Een andere grote groep die in 'onze' wijk actief is en tevens de groep waar wij ons op richten: studenten en creatievelingen. Deze verzamelen zich gedurende de dag bij Tape; een espressobar, café en expo recht tegenover Froufrou's. Je kunt je nu voorstellen dat er van alles binnen komt in onze shop, het is elke dag genieten. Vooral om mensen met dezelfde passie voor mode, vintage en andere mooie dingen te ontmoeten. Ik hoop dus door deze taalswitch wat meer over dit soort taferelen en ontmoetingen te kunnen vertellen. Maar naast de winkel heb ik ook vele andere interesses en gedachtes me likes to talk aboutz. Daarentegen wil ik ook weer niet te veel het internet vervuilen met mijn tekst dus het zal binnen de perken blijven.

Goed, terug naar de titel: ribcage! Dat gaat natuurlijk over de trui die ik vandaag aan had. De trui zit als een pyama maar is way to cool om als 'huis-sweater' gebruikt te worden. Dit komt doordat de rug van de trui onder handen is genomen door mijn favoriete blogger: Vintage Virgin! Ze is de koningin van de kringloop maar ook van het shredden van kledingstukken. Bezoek haar blog en haar shop!

Wat had ik verder aan?
Hoed - vintage
Jurkje - H&M
Schoenen - Froufrou's

10 opmerkingen:

  1. Adore je outfit! die trui is gaaf zeg, je hebt groot gelijk! zonde om 'm alleen in huis te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb helemaal zin in je verhalen hoor!

    en leuke trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, super! Hoe heeft ze dat gedaan!

    Je schrijft leuk, je vervuilt niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zo Piet! Veel leuker deze verhalen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je nu in het Nederlands schrijft, ik ben benieuwd naar al je verhalen (:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blij verrast om een nederlands verhaal te lezen in je blog! Mij heb je, je schrijft leuk. Ik woon in Arnhem, dus het verhaal over Klarendal klinkt heel erg herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love your style!

    Check out my blog

    www.m-nyc.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thankss! En leuk dat je in t Nederlands verder gaat. Ik wil al heel lang een keertje langs gaan bij je shoppie, maar kom er maar niet aan toe, boe! De buurt klinkt in elk geval erg interessant haha. En die trui is geweldig, ik kende Vintage Virgin al maar wist niet dat ze ook zelf kleding maakte, supercool!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil jullie nog steeds een keer een bezoek brengen! Staat op mijn to lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen